Blir inte alltid som man tänkt sig

Dagen började inte som planerat. Nova sov längre än hon brukar och lagom till Anders gick till jobbet vaknade hon. Vi steg upp och jag kom bara till soffan när jag känner hur mina ben viker sig och yrseln och illamåendet flyger på mig. Nova sköter sig själv när hon går runt bland alla sina saker och plockar och bläddrar i sina böcker. Jag ligger på soffan och hoppas att det bara är mitt blodtryck som är lågt. Men märker att det kommer och går och känner att det är något som inte stämmer. Jag känner också hur det skär i mitt högra öra. Och hur ont jag får i de av vissa ljud. Men jag inser att Nova måste få sin välling så jag går försiktigt ut och fixar den men känner mig helt borta och yr igen. Börjar få lite panik för vad gör jag om jag svimmar? Lilla Nova skulle ju inte förstå någonting. Ringer Anders i panik, vi lägger på och jag ringer vårdcentralen. Vårdcentralen ringer upp och jag berättar om yrsel, öra och mina ögon för jag har ju lyckats få Novas ögoninflamation också. Örat och yrsel kunde hänga ihop så skulle testa men nässpray som kunde hjälpa. Skulle ta av Nova ögondroppar och se om det hjälper och så fick jag en tid imorgon. IMORGON??? Tänkte jag när jag lagt på hur ska jag kunna ta hand om Nova när jag är sån här jag måste ju till doktorn idag. Ringer pappa och tårarna bara spruta oturen är verkligen på min sida orkar inte med alla sjukdomar. Frågan om dem kan komma in och hämta Nova och som tur var kunde dem de men det skulle ta en timme innan de var här. Då känner jag hur det stinker jaha, Nova har bajsat.. Detta går inte jag kan inte stiga ut soffan för mår kasst. Anders slänger sig på cykeln och kommer hem byter och tar hand om Nova till pappa och Annika kommer. Pappa kommer och de åker hem med Nova jag går och lägger mig Anders åker till jobbet igen och jag vaknar inte förrän kl 16 igen. En orolig sambo hade jag idag. Anders kom hem en snabbis för att se hur det var och jag sov som en stock han väckte mig och undrade hur det var och det ända jag fick fram var varför får jag allt kan inte du ta något! Jag minns inte ett smack av de!

Jag har kunnat vara uppe nu ikväll men känner mig inte bra. Hoppas att det kan vända till det bättre nu. Nova har haft en bra dag hos sin morfar och Annika idag och jag är så tacksam för hjälpen idag hade aldrig fixat detta utan dem.

Vi säger även stort grattis till mamma/mormor/"svärmor" idag som fyller år som vi får fira när vi lämnat sjukstugan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0