Föräldrarmöte

Det är vad jag och Anders varit på igår kväll på vårt första föräldrarmöte. Tycker det kan kännas overkligt ibland att man verkligen är förälder, att jag är förälder till underbara Nova, att hon är min, att jag bär ansvaret över henne. Alla dessa sakerna och många mer kan vara overkliga ibland men sen slår det mig lika snabbt att det är så självklart. Klart hon är min, klart att jag är hennes förälder. Visst är det svårt ibland, det kan kännas hopplöst de nätterna hon bara skriker men jag älskar att vara mamma att vara förälder är det underbaraste som man kan vara med om enligt mig. Det är något man inte kan föreställa sig förrän man själv är där och möter de små liven första gången utanför magen men även när de ligger i magen. Känslan och ansvaret och föräldrarrollen man tar redan vid första mötet är övermäktigt!!
Att jag och Anders sitter på föräldrarmöte på dagis ikväll är overkligt men ändå så självklart vi älskar föräldrarlivet. Vår dotter är de viktigaste för oss . Barnen är det viktigaste för alla som har och man älskar dem överallt annat. Vi älskar varandra och vi älskar att vara en familj. Vi är så stolta över vår dotter och över vår familj. Att sitta på mötet ikväll är inget märkvärdigt egentligen " bara ett dagis möte " men vi älskar att vara föräldrar och vi satt där på mötet så stolta över att vara föräldrar att vara det till just Nova att vi får chansen att leda henne genom livet.
Att vara förälder är helt klart underbart!

Mötet gick ut på att få veta hur upplägget är på just Novas dagis. Vi diskuterade även öppet kring när våra barn är sjuka vad vi tycker gäller, när de får gå till dagis och inte och stor diskussion kring vinterkräksjukan. Fasar redan när första barnet på dagis får det sprider ju sig så snabbt....



Nova vet precis hur man ska hålla pennan som hon lärt sig på dagis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0