sämre igen!!

När Nova fick det nya penicilinet i onsdags trodde vi att hon skulle bli frisk på nolltid, starkare dos och efter tre dagar ska man bli piggare säger dem.Men riktigt så blev det inte för Nova.
MAgen började krångla i torsdags när Anders var hemma med henne men det räknade vi med hon har ju ätit annat penicilin och då var den kass en dag men sedan fick vi bukt på de och man vet ju själv när man äter penicilin så är inte magen riktigt i schack. Natten från torsdag till fredag var vi uppe flera gånger och bytte blöja på henne när hon bajsat.
När hon vaknade helt matt i går morgon blev jag hemma från jobbet med henne.
Bara på morgonen bytte jag NIO blöjor och tillslut fick Nova så ont att jag inte ens kunde torka henne så det fick bli duschen istället.
Det var en hängig liten tjej hela dagen ingenting var roligt att göra så vi satt mestadels i soffan och tittade på favvofilmen.
Hon var alldeless varm hela hon och såklart hade hon även feber.
Började bli lite orolig för får man verkligen feber av penicilin??
Intresset för mat fanns inte alls så fort jag bara närmade hennes mun med vatten klöktes hon.
När hon utan välling somnar innan kl 6 blir jag väldigt orolig så ringer 1177.
Hon tyckte också att det var konstigt att Nova hade feber eftersom penicilin ska motverka allt sånt, hon anade uttorkning. Vi skulle ha koll på henne under natten och vaknade hon skulle vi försöka få i henne vätska och blev hon sämre skulle vi åka till akutmottagningen.
Oroligt har jag haft koll på henne hela natten, ingen feber eftersom hon fick febernedsättande och tre bjöjor fick vi byta men vi fick även i henne en flaska majsvällin så det var positivt. Nu på morgonen fick jag också i henne en flaska välling men hennes stackars mage är inte alls bra jag har bytt mängder med blöjor även denna morgon så vi får se hur denna dagen slutar för vår stackars tjej. Hoppas på att hon inte vaknar med någon feber och att vi får i henne iaf lite vätska och kanske någon flaska välling.
 
Det får vara nog nu, att se henne skrika när hon bajsar för att hon har så ont skär i mitt hjärta.
Hon måste få bli frisk nu vår lilla tjej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0