Tredje gången gillt

Får nog nu, Nova vaknade vid halv elva igår och bara skrek och gjorde det konstant tills klockan var omkring 2 på natten. Hon han inte lugna ner sig förrän hon skrek hysteriskt igen. Hon avslutade sin penicillinkur i måndags så jag antog att hon skulle vara bra nu. Jag märkte att hon var besvärad av öronen tog på dem och tryckte mot något hårt på dagen. Jag tänkte inte så mycket på det utan var stensäker på att hon skulle vara bra efter penicillinet men idag när mamma hade henne såg hon samma sak och jag kände det var lika bra att ringa igen. Men mycket tjat fick jag en tid idag en doktor dubbel bokade så att han kunde titta på henne en snabbis. Jag lämnade jobbet och hämtade en trött och mammig Nova. Hon bröt ihop när hon fick sitta bak helt ensam och skrek konstant med väldigt små uppehåll när hon skulle hämta andan. Paniken vällde över mig, att stanna gick inte för läkaren var vi tvungna att åka till så jag bet ihop och stackars Nova gav sig inte utan skrek konstant vägen till Växjö som tar ca 30 minuter. Väl framme slutade hon inte utan skrek hela läkarbesöket tills vi var ute i bilen igen där hon slocknade i min famn helt slut. Man känner sig så fruktansvärt grym och hjälplös när inget hjälper och när man vet att de små liven inte mår bra. Jag var helt gråtfärdig att se henne skrika så när inget man gör hjälper Nu fick hon annat penicillin så hoppas verkligen att det hjälper nu.

Efter besöket åkte vi en stund till Våra vänner där deras son fyllde två år för att lämna en present. Efter Lite mat och fika och en mysig kväll åkte vi sen hem för att kampas med Nova och alla hennes mediciner hon ska ha i sig. Usch så jobbigt det är....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0